21 July 2019

15 Soal Jawab Orang Kafir Yang Persoalkan Kebenaran Islam

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه



Sewaktu Nabi Muhammad saw wafat, telah sempurna Islam itu. Maka, semua persoalan dan keraguan tentang Islam, pasti akan ada jawapannya. Hanya ilmu di dada sebagai penentu, jawapan apa yang perlu diberi bagi membidas kembali persoalan dan keraguan yang sengaja ditimbulkan oleh orang bukan Islam pada orang Islam. Ada di antara mereka yang bertanya bukan kerana hendak tahu, tapi kerana hendak membuatkan orang Islam yang ilmu hanya ala kadar berasa was-was dengan Islam dan akhirnya orang Islam akan berasa was-was dengan agama yang dianutinya. Nauzubillah.
Soalan-soalan yang dinyatakan di bawah, sebenarnya memang benar-benar pernah ditanya oleh orang bukan Islam secara spontan pada orang Islam. Jadi jawapan yang disampaikan di bawah ini diharap dapat membantu membidas persoalan tersebut.
1) Nama Nabi Isa as disebut 25 kali dalam Al-Quran, tetapi berapa kali nama Nabi Muhammad saw disebut dalam Al-Quran?
Nama Nabi Muhammad saw hanya disebut 5 kali sahaja di dalam Al-Quran. Manakala nama Nabi Isa as disebut 25 kali. Mengapa? Kerana Al-Quran diwahyukan pada Nabi Muhammad saw, sebab itu nama Nabi Muhammad saw jarang disebut. Al-Quran diturunkan bukan semata-mata untuk memaparkan kisah Nabi Muhammad saw tapi adalah sebagai panduan perjalanan hidup umat Islam.
2) Nama Nabi Isa lebih banya disebut daripada nama Nabi Muhammad saw dalam Al-Quran. Tentu sahaja Nabi Isa lebih hebatkan?
Dalam Bible, nama syaitan lebih banyak daripada nama Nabi Isa. Jadi, adakah syaitan lebih hebat daripada Nabi Isa? Sebenarnya Allah tidak bezakan tentang kehebatan Nabi dan RasulNya. Walaubagaimanapun, Allah lebih Maha Mengetahui.
3) Dalam Islam percaya yang Nabi Isa as diangkat ke langit, sedangkan Nabi Muhammad saw wafat. Jadi, bila Nabi Isa as dibawa ke langit, tentu sahaja Nabi Isa itu Tuhan kan?
Dalam banyak-banyak kaum, hanya kaum Nasrani sahaja yang telah salah anggap tentang nabi yang diutuskan kepadanya sebagai Tuhan (Nabi Isa). Sedangkan, dalam Bible juga ada menyatakan bahawa Jesus (Nabi Isa) berkata “Siapa yang taat pada Allah akan masuk Syurga, siapa yang menganggap Jesus sebagai tuhan akan masuk neraka”. (Kitab Injil yang menjadi rujukan pengganut Kristian sekarang ini sebenarnya telah dimanipulasi isi kandungannya)
4) Dalam Islam, Nabi Muhammad saw adalah Nabi terakhir. Tapi, di akhir zaman nanti Nabi Isa as akan turun. Kenapa tidak dikatakan Nabi Isa as yang terakhir?
Nabi Muhammad saw adalah nabi terakhir berdasarkan tahun kelahirannya. Contohnya, jika anak bongsu meninggal dunia, sedangkan anak sulung masih hidup, anak sulung tetap kekal pangkatnya sebagai yang sulung.
5) Nabi Isa as disembah sebagai anak Tuhan kerana dianggap mulia sebab lahir tanpa bapa.
Antara ibu dan anak, mana yang lagi mulia? Tentu ibu kan? Jadi, kenapa orang Kristian tidak menyembah Mariam saja? Bukankah Mariam itu ibu, tentu lagi mulia. Nabi Adam merupakan manusia pertama juga lahir tanpa bapa, malah tanpa ibu juga. Jadi, kenapa tidak disembah Adam saja?
Firman Allah swt : “Sesungguhnya perbandingan (kejadian) Nabi Isa di sisi Allah adalah sama seperti (kejadian) Nabi Adam. Allah telah menciptakan Adam dari tanah lalu berfirman kepadanya: “Jadilah engkau!” maka menjadilah ia. -Surah Al-Imran, ayat-59.
6) Jika membaca tafsir, Allah berfirman sekejap guna ‘Aku’, sekejap guna ‘Kami’. Kenapa? Bukankah maksud ‘Kami’ itu mewakili ‘Tuhan + Mariam + Anak Tuhan (Isa)’?
Al-Quran diturunkan dalam bahasa Arab. ‘Aku’ kata jamaknya ‘Kami’ yang menggambarkan tentang ‘Allah dan keagunganNya’ . Bukankah Queen Elizebeth ketika bertitah, beliau guna ‘We’ bukan ‘I’?
7) Orang Sikh Punjabi bertanya, kenapa Islam perlu potong rambut? Bukankah rambut itu anugerah tuhan yang perlu disimpan?
Kita jawab dengan soalan ini, kuku juga anugerah tuhan, kenapa orang Sikh Punjabi potong kuku?
8) Sami Buddha vegetarian bertanya, kenapa Islam disuruh membunuh binatang untuk dimakan? Bukankah itu zalim kerana membunuh hidupan bernyawa?
Sains telah membuktikan bahawa sayur dan pokok turut mempunyai nyawa. Malah, apabila kita basuh tangan pun, ada banyak nyawa kuman yang kita bunuh. Itu tidak kejam? Apabila kita membunuh (sembelih) seekor lembu, sebenarnya kita telah menyelamatkan banyak nyawa manusia daripada mati kelaparan.
9) Sami Buddha menjawab “Bunuh sayur dosa kecil sebab sayur kurang deria. Bunuh binatang dosa besar”
Habis tu, adakah kita cuma berdosa kecil jika membunuh orang yang pekak, buta, dan bisu hanya kerana dia tidak ada deria?
10) Sami Buddha menjawab lagi “Jika kita bunuh sayur, sayur akan tumbuh balik”
Jadi, makanlah ekor cicak kerana ekor cicak akan tumbuh semula selepas putus.
11) Sami Buddha berkata lagi, “Makan binatang akan dapat banyak penyakit”
Sebenarnya, penyakit datang kerana kita banyak makan. Bukan kerana makan binatang. Allah suruh makan secara sederhana. Nabi juga suruh berhenti makan sebelum kenyang. Lagipun, Allah dah beri gigi taring dan gigi kacip untuk manusia makan binatang dan sayuran. Bukankah tembakau dan ganja itu juga berasal dari tumbuhan? Lagi besar penyakitnya. Lembu yang ragut rumput hari-hari pun boleh jadi lembu gila. Sebenarnya, tak kesah pun kalau kita tak nak makan daging, tapi jangan lah cakap haram apa yang telah Allah halalkan.
12) Kan babi itu ciptaan Allah, kenapa Islam tak makan babi?
Sebab bukan semua ciptaan Allah adalah untuk dimakan. Jika begitu, batu dan kayu juga ciptaan Allah. Manusia juga ciptaan Allah. Nak jadi kanibal?
13) Islam cakap Hindu sembah berhala tetapi Islam hari-hari sembah Kaabah.
Islam bukan sembah Kaabah. Tapi Kaabah itu adalah Kiblat untuk satukan umat. Dalam Islam dah sebut, siapa sembah Kaabah akan masuk neraka kerana Islam sembah Allah, kaabah cuma kiblat. Ada bezanya. Bukti, orang yg sembah berhala tidak akan pijak berhala, tapi orang Islam pijak Kaabah untuk melaungkan azan. Orang Hindu tak akan pijak gambar berhala tapi orang Islam hari-hari pijak gambar Kaabah di sejadah. Jika ada sepanduk gambar Kaabah direntangkan di KLCC sekalipun, orang Islam tetap solat menghadap Kaabah di Mekah kerana itu kiblat kita untuk sembah Allah. Bukan sembah Kaabah!
14) Kenapa perlu ikut Nabi Muhammad saw? Nabi dan Rasul sebelum baginda itu sesatkah?
Nabi sebelum Nabi Muhammad saw diutus untuk kaum dan zaman tertentu sahaja. Sedangkan Nabi Muhammad saw diutus untuk semua kaum dan sepanjang zaman.
15) Apa bukti Allah wujud? Mana Allah? Tak nampak pun.
(Tampar beliau!) Kemudian cakap, sakit itu wujud dan boleh dirasa, tapi adakah kita nampak sakit itu? Begitu juga dengan kewujudan Allah. Allah itu wujud dan kita boleh rasa nikmat pemberian-Nya, tapi kita tak boleh nampak Allah.

اللهم صل على محمد وآل محمد
(Allahumma salli 'ala Muhammad wa ali Muhammad)
سُبْحَانَ اللّهِ وَ بِحَمْدِهِ ، سُبْحَانَ اللّهِ الْعَظِيمِ
(SubhanAllahi wa biHamdihi, SubhanAllahil adzim)
سبحانك اللهم وبحمدك أشهد ان لا إله إلا أنت أستغفرك وآتوب إليك
(Subhanakallahumma wabihamdika asyhadu allaailaaha illa anta astaghfiruka wa atuubu ilaika)
orang kafir musuh islam,orang kafir hina islam,orang kafir memeluk islam,menuduh orang islam kafir,kenapa orang kafir benci islam,soalan orang kafir kepada islam,tuduhan orang kafir terhadap islam,orang islam kafir,orang kafir masuk islam,orang kafir membenci islam,orang kafir musuh islam,orang kafir hina islam,orang kafir memeluk islam,menuduh orang islam kafir,kenapa orang kafir benci islam,soalan orang kafir kepada islam,tuduhan orang kafir terhadap islam,orang islam kafir,orang kafir masuk islam,orang kafir membenci islam,orang kafir akan selalu memusuhi islam,ayat orang kafir memusuhi islam,anak orang kafir menurut islam,orang kafir quraisy menentang ajaran islam karena,menurut orang kafir quraisy ajaran islam bertentangan dengan,reaksi orang kafir terhadap datangnya agama islam,alasan orang kafir quraisy menolak ajaran islam,arti orang kafir dalam islam,ayat orang kafir membenci islam,alasan orang kafir masuk islam,kenapa orang kafir benci islam,dalil orang kafir benci islam,orang islam bisa kafir,menurut orang kafir quraisy ajaran islam bertentangan dengan,orang kafir banyak yang masuk islam karena,orang kafir berusaha memadamkan cahaya islam,orang kafir yang baru masuk islam wajib melakukan,bagaimana orang kafir masuk islam,hukum cakap orang islam kafir,orang kafir berusaha memadamkan cahaya islam,orang kafir hendak memadamkan cahaya islam,ciri orang kafir islam,ciri orang kafir dalam islam,cara orang kafir masuk islam,cara orang kafir merusak islam,cerita orang kafir masuk islam,ceramah orang kafir masuk islam,ciri2 orang kafir menurut islam,definisi orang kafir dalam islam,orang kafir tidak akan redha dengan islam,orang kafir tidak akan ridho dengan islam,beza orang islam dan kafir,beza orang islam dan kafir adalah solat,orang kafir masuk islam disebut,golongan orang kafir dalam islam,membunuh orang kafir dalam islam,orang kafir yang memusuhi islam disebut,pengertian orang kafir dalam islam,fitnah orang kafir terhadap islam,golongan orang kafir dalam islam,orang kafir hina islam,hukum orang kafir menghina islam,hukum memanggil orang islam kafir,hukum orang kafir masuk islam,hukum cakap orang islam kafir,hukum menuduh orang islam kafir,hukum mengatakan orang islam kafir,orang kafir hendak memadamkan cahaya islam,orang kafir islam islam,orang kafir islam indonesia,jenis orang kafir menurut islam,soalan orang kafir kepada islam,kenapa orang kafir benci islam,kisah orang kafir memeluk islam,kenapa orang kafir masuk islam,orang kafir masuk islam karena mendapat,kebencian orang kafir kepada islam,orang kafir banyak yang masuk islam karena,orang kafir quraisy menentang ajaran islam karena,kebencian orang kafir terhadap islam,kisah orang kafir masuk islam,orang kafir islam lirik,orang kafir musuh islam,orang kafir memeluk islam,orang bukan islam masuk islam,mimpi orang kafir masuk islam,hukum orang kafir menghina islam,hukum orang kafir masuk islam,orang tua kafir menurut islam,sebab orang kafir menentang islam,kisah orang kafir memeluk islam,anak orang kafir menurut islam,hak orang kafir dalam negara islam,orang kafir islam online,orang kafir islam orang lain,orang kafir islam orang,orang kafir memeluk islam,orang kafir dalam pandangan islam,kenapa orang kafir tidak percaya islam,pengertian orang kafir dalam islam,pertanyaan orang kafir terhadap islam,pembagian orang kafir dalam islam,macam macam orang kafir dalam pandangan islam,pandangan orang kafir terhadap islam,permusuhan orang kafir terhadap islam,pertanyaan orang kafir tentang islam,orang kafir quraisy masuk islam secara,orang kafir quraisy menentang ajaran islam karena,orang kafir akan selalu memusuhi islam,soalan orang kafir kepada islam,sebab orang kafir menentang islam,orang kafir quraisy masuk islam secara,orang kafir tidak suka islam,orang kafir masuk islam disebut,orang kafir selalu memusuhi islam,orang selain islam kafir,syarat orang kafir masuk islam,sedekah orang kafir menurut islam,tuduhan orang kafir terhadap islam,salah faham orang kafir terhadap islam,orang tua kafir menurut islam,kebencian orang kafir terhadap islam,pertanyaan orang kafir terhadap islam,pandangan orang kafir terhadap islam,fitnah orang kafir terhadap islam,permusuhan orang kafir terhadap islam,pertanyaan orang kafir tentang islam,sikap orang kafir terhadap islam,cara orang kafir menyesatkan umat islam,hukum membantu orang kafir memerangi umat islam,orang kafir yang baru masuk islam wajib melakukan,video orang kafir masuk islam,orang islam yang kafir,orang kafir yang memusuhi islam disebut,orang kafir yang masuk islam,orang kafir yg masuk islam,orang kafir banyak yang masuk islam karena,orang kafir yang baru masuk islam wajib melakukan,orang kafir yang menghina islam,orang kafir islam zaman,orang kafir islam 2018,orang kafir islam 360,orang kafir islam 3 hari,orang kafir islam 3d,orang kafir islam 45,orang kafir islam 64

No comments:

Post a Comment